Nu ezitati sa apelati cu incredere la site-ul Licitatii Juridice sau la partenerii nostri Casa de avocatura Coltuc, avocat@coltuc.ro, 0745150894.
ART. 8
Guvernul adopta reglementari specifice in scopul prevenirii si
combaterii practicilor ce dauneaza intereselor economice ale
consumatorilor.
ART. 9
In relatiile cu consumatorii, agentii economici au obligatia de a se
comporta in mod corect si de a nu folosi practici comerciale abuzive.
ART. 10
Drepturile consumatorilor, la incheierea contractului sint:
a) libertatea de a lua decizii, la achizitionarea de produse si
servicii, fara a li se impune in contracte clauze care pot favoriza
folosirea unot tehnici abuzive in vanzare, de natura a influenta
optiunea acestora;
b) de a beneficia de o redactare clara si precisa a clauzelor
contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative si
conditiile de garan tie, indicarea exacta a pretului sau tarifului,
precum si stabilirea cu exactitate a conditiilor de credit si a
dobanzilor;
c) de a fi exonerati de plata produselor si serviciilor care nu au fost solicitate si acceptate;
d) de a fi despagubiti pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;
e) de a li se asigura service-ul necesar si piesele de schimb pe toata
durata medie de utilizare a produsului, stabilita in documentele tehnice
normative sau declarata de catre producator ori convenita de parti;
f) de a plati, pentru produsele sau serviciile de care beneficiaza, sume
sta bilite cu exactitate, in prealabil; majorarea pretului stabilit
initial este posibila numai cu acordul consumatorului.
ART. 11
Produsele si serviciile oferite consumatorilor se masoara cu mijloace de
masurare si control adecvate, verificate metrologic, potrivit
reglementarilor legale.
ART. 12
Consumatorii au dreptul de a pretinde agentilor economici remedierea sau
inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si
despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor
constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa
expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau
inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru
care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata
medie de utilizare a acestora.
ART. 13
Remedierea deficientelor aparute in cadrul termenelor de garantie la
produsele de larg consum, inclusiv a celor de folosinta indelungata si
care nu sunt imputabile consumatorilor, se face intr-un termen maxim,
stabilit de catre organul administratiei publice abilitat sa
indeplineasca politica de protectie a consumatorului; pentru celelelte
produse, termenul va fi cel stabilit prin contract.
In cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alineatul
precedent curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de
un organism tehnic neutru.
ART. 14
In cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor
aparute in cadrul termenului de garantie depaseste 10% din acest termen, precum si in cazul produselor alimentare, farmaceutice sau cosmetice care
prezinta abateri fata de caracteristicile calitative prescrise,
vanzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca
sau sa restituie contravaloarea acestora.
Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste
in mod corespunzator termenul de gatantie si curge din momentul
sesizarii vanzatorului pana la aducerea produsului in stare de
utilizare normala.
ART. 15
Restituirea contravalorii sau inlocuirea produsului achizitionat ori a
serviciului prestat se face imediat dupa constatarea imposibilitatii
folosirii acestuia, daca aceasta situatie nu este imputabila
consumatorului.
ART. 16
Consumatorul poate solicita plata unor despagubiri, potrivit clauzelor
contractuale sau dispozitiilor legale, in cazul remedierii ori
inlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzatoare.
ART. 17
Vanzatorul asigura toate operatiunile necesare repunerii in functiune,
inlocuirii produselor ori remedierii serviciilor reclamate in cadrul
termenului de garantie sau valabilitate, respectiv pentru vicii ascunse
in cadrul duratei medii de utilizare, precum si a celor ocazionate de
transportul, manipularea, diagnosticarea, expertizarea, demontarea,
montarea si ambalarea acestora; vanzatorul suporta cheltuielile legate
de acestea, situatie carte nu il exonereaza de raspundere pe producator.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu